lørdag 2. november 2013

Oppussing

Litt oppdatering på oppussings-prosjektet! :)
 
Slik så huset ut i vår! Vi har vasket, pusset, pyntet og malt i sommer .Og utsiden er nå ferdig :)
 
 
Slik blei det! Jeg valgte en farge midt imellom grå og beige siden jeg ikke liker grå-grå så godt! Egentlig veldig gla i lyse varme farger, og dette ble en fin blanding synes jeg! Ett lite tips hvis man skal velge farge, spesielt til noe så stort som ett helt hus (!) - er å kjøpe prøvebokser og prøve seg frem på den samme veggen slik at man ser hvordan fargen blir i dagslys, sollys og sammen med omgivelsene rundt. Jeg valgte 4 fargetoner og malte ca 1m2 med hver ved siden av det hvite rundt vinduet, for å se kontrasten. Husk å ikke velge før fargen har tørket, da den ser lysere ut når den er våt.
 
 

 
 
Jeg er veldig glad i vakre detaljer, og mener det er de som gir huset særpreg og sjarme. Uten å gjøre for mye ut av det kan man sette på pynte-klosser ved siden av vinduet og dermed har man den landlige og litt herskapelige følelsen med en gang! Vil du gjøre det enda grundigere- må du ta bort de orginale vinduslistene og erstatte med nye lengre, for så å sette pynteklossene på utsiden av de igjen. Jeg synes igrunn det blei fint som det er også jeg! Og det tok 5 minutter å tilpasse/ skru de på plass!!
 
 
 
Nye lamper måtte også til! Likte disse såå godt! :)
 
 
 
Jeg har også bestilt sprosser til vinduene i stua, da det manglet. Sprosser, vinduspynt og gamle hus. *Elsk*
 
 
Nedenfor er det et par før bilder. Snart kommer etter bildene også! :)
 
 
 



                                                             Litt underveis også :)



Ha en super helg alle sammen!! <3
 
                                                                       -Jeanette-

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar